lunedì 27 aprile 2020

Io stongo ‘e casa ccà…

Arenile davanti al lungomare di Castellammare di Stabia




Io stongo ‘e casa ccà…

Io stongo ‘e casa ccà
si me cercate,
giraie ‘e spalle
e scumparette
‘a n’nte a ll’uocchie mie.

Ma comme se chiammave
‘un m’’o dicette.
Senza nu nomme
sulo rummanette
mmiez’a sta via,
nnante a nu purtone
can un teneva nomme
n’etichetta
na campanella
pe chiammà qualcuno.

Dint’’o curtile
nun ce steva n’ombra
e manco panne stise.
‘Ncopp’a ll’arco
tanta bardana
c’arrivava ‘nterra,
chi sa ‘a quant’anne
nisciuno cchiù ‘a tagliava.

All’impruvviso,
ma parette n’ombra
passaie affinaco a me
nu filo ‘e viento,
nu sciato
‘e chi perdette ‘a voce
e  nun dicevo niente
‘a tantu tiempo
ca ddio ‘ncroce
sulo ‘o senteva
quanno ‘ncopp’a croce n
nun se distraieva
pe guaie
‘e chi sta cchiù luntano.

Castiellammare
è fatta ‘e tanti mode
c’‘a ggente ce fà ‘a coda
pe ce venì a campà.
Abbasta ca busco qualche sorde
e nu surriso ‘e chi te passa affianco.
‘E muorte
ce ne so’ state tante
c’’a sera ‘ncopp’o lungomare
ognuno ognuno ‘e lloro
se va chiaitanno ‘o suio.

Quanno ascevano ‘e lampare
era cchiù bello ‘o mare
e a core a core
e ognuno ‘e nuie gagliune
c’’o suio cammenava
senza penziere
o pe cercà fatica pe ce restà.

Chi vo sapè ‘e me
io stongo fore
e more ogne sera ‘e nustalgia.
M’appare
c’’o mare nnante ‘a casa
e doie telline
ca trovo ‘nterr’a rena.

‘A quanno
a muglierema
io ‘a mettete prena
faccio ogne tanto
na passata ‘e sera
pe nun m’annuppulià
cu tutte quante
cu chi ancora s’arricorda ‘e me.

Forse so rimasto sulo sulo
cu ll’anne ca mò tengo
ca ‘e paisane mie
ormaie so’ ll’ate
e chiedo scusa
a chi m’è suppurtato fino a mò.

Ma appena pozzo
na sfugliatella
io m’’a vengo a ffà
al Caffè Napoli
ca io sento ancora
comme a casa mia.
Ma Catellino
chi ‘o sa ce stà ?!

Gioacchino Ruocco
27.04.2020 Ostia Lido



Pontile di Ostia con le spalle al mare





Nessun commento:

Posta un commento

NON E' UNA RECLAME - Come togliere velocemente il ghiaccio dal vetro della vostra auto

  Come togliere velocemente il ghiaccio dal vetro della vostra auto Con un acquisto di pochi euro si risolve un problema piuttosto frequente...